Když sériová M3 nestačí!

18. 11. 2020 Garáž

Podzim a chmurné počasí mají za následek ustájení plechových miláčků v garáží a auto se do provozu dostane buď jen výjimečně nebo opět až na jaře. A to je i důvod proč vzniká tato série, kde se budeme snažit popsat jaké skvosty se nacházejí u vás v garáži.

Jako první se nám do hledáčku dostal Olda, kterého můžete sledovat na jeho IG – ollaf_m3e92 se svou M3 e92 v race úpravě, která dává na první dobrou tušit, že nepůjde o úplně civilní M3. 

Jaká byla tvá cesta k téhle M3?

Ahoj, o výběru auta samozřejmě rozhodoval rozpočet, a na základě rozpočtu to byly pak tyto důvody: Mělo to být především auto na zábavu, nic praktického nebo daily car. Auto, které bude vhodné na ježdění na okruhy pro veřejnost a i občasné vyblbnutí(ano jízdu bokem 🙂 – z těchto důvodů jsem potřeboval něco s náhonem na zadní nápravu, preferoval jsem atmosféru – pro mě zkrátka více emocí, pak taky aby to nebyl těžký hromotluk, v minulosti jsem vlastnil BMW M3 e46 – úžasné auto – logicky další krok byla M3 e92 – rozdíl ve váze by měl být jen 15 kg v neprospěch e92, ale motorově a výkonově to byl velký rozdíl oproti e46 a další problém v době koupě mojí současné e92 byl, že M3 e46 už neskutečně rostou na ceně a vlastně bych ani moc neušetřil, naopak svojí M3 e92 jsem koupil ve skvělém stavu a nízkém nájezdu (65 tis km).

 V roce 2019 jsem byl se svou ještě sériovou M3 e92 poprvé na M Day a poprvé i na okruhu obecně. Jak jsem předpokládal, hrozně mě to bavilo, ale na autě bylo vidět, že je příliš civilní. 

Během roku 2019 jsem tedy objednal první úpravy u Autobeky – nikoho jiného jsem v Praze neznal. V první sadě úprav bylo provedeno: Sedačky Recaro pole position, Eibach pružiny, HR stabilizátory, Decat výfuků, středový díl výfuku byl nahrazen X-pipe, byl nahrán software od Evolve, výměna brzdových destiček za okruhové, pancéřové brzdové hadice, širší závodní kola APEX, přední karbonový spliter – s průduchem na chlazení brzd – funkční a provedena i geometrie. Po těchto úpravách auto hodně ožilo – i na výkonu to bylo znát, na okruhu se najednou jezdilo skvěle, díky decatu má motor brutální zvuk a vzdáleně jsem se začal cejtit jak v závodním autě :). 

Na podzim 2019 jsem se seznámil s Chrisem a jeho servisem DC Motorsport, kde mi namontoval zadní GT4 křídlo, nahradil mi na zadní nápravě všechny silentbloky za tuhé powerflexi – auto bylo opět o něco tužší.

Letos na jaře jsem se seznámil s majitelem závodního servisu GT Sports technology, kde mi udělali další úpravy – výměna podvozku za KW clubsport, výměna horního předního uložení – aby se daly udělat odklony, výměna vzduchového filtru za KW. Udělali mi závodní geometrii i závodní navážení auta. Díky těmto posledním úpravám se pro mě, úplného amatéra, stalo auto s obrovským potenciálem, ježdění na okruhu pro mě dostalo úplně nový rozměr. Bohužel, kvůli současné době a koronakrizi, jsem se na okruh dostal jen výjimečně, dohromady jsem byl v Mostě tak cca 15x a jednou v Brně. 

Oldo díky za vyčerpávající a všeříkající odpověď, máš pro nás ještě něco na závěr?

Pro příští rok plánuji udělat brzdy, vyházet zadní sedačky, dát vzpěru i mezi zadní tlumiče pro zpevnění auta, a samozřejmě zajet na legendární Nurburgring, kam se moc těším, a celkově se v budoucnu kouknout i na další evropské okruhy, např: Red Bull ring, Monzu, Spa Francorchamps atd.. ale to až časem. Díky za skvělé fotky a ať se daří, i ostatním petrolheadům s jejich kárama.

Pokud byste i vy chtěli být součástí této série, napište nám na FB, IG nebo mail a určitě se dohodneme 🙂

Zpět do Magazínu